Shure SRH145 Hoofdtelefoon

De gemiddelde beoordeling is gebaseerd op 1 goedgekeurde review die zijn achtergelaten voor de Shure SRH145 Hoofdtelefoon op Kieskeurig.nl. Deze beoordeling wordt berekend door de som van de reviewscores te delen door het aantal reviews.

6,8

HKok 05-08-2015
Geschreven voor: Shure SRH145 Hoofdtelefoon

Deze SHR145 heb ik gekocht als alternatief voor de in-ears die ik op mijn werk gebruik. De reviews overal zijn postief dus ik wilde de gok wel wagen.

Voor de prijs is de constructie goed te noemen. Het opvouwen is geen vereiste voor mij, maar er zit een prettige "klik" in het scharnier zodat de beugel mooi blijft staan. Ook de kabel en stekker zijn degelijk.

Wat echt minder is, is het geluidsbeeld. Mijn 20 euro in-ears bieden wel een ruimtelijk beeld, met een helder midden en hoog en ook een stevig en zwaar laag (belangrijk voor EDM). Deze SHR145 heeft wel potentieel veel laag, maar alles boven de 800Hz lijkt gedempt als door een kussen. Het beeld is vlak en ik ervaar het als vermoeiend (maar misschien ben ik ook erg kritisch)
Bij elektronische muziek en hop-hop is het nog wel te doen, maar bij alle andere soorten gaat de SHR145 echt mank (in het bijzonder rock, metall, jazz, klassiek, folk).

De gesloten opbouw gaat buitengeluid tegen, maar niet zoals bij in-ears (wat een pluspunt kan zijn)

De hoofdband knelt redelijk. Dusdanig dat na een half uur het al vervelend begint te worden. Ook voelen ze warm aan, iets dat normaal gesproken eerder bij en over-the-ear hoofdtelefoon gebeurd.
Dit is ongetwijfeld wel weer een pluspunt als je op de fiets zit of wanneer je rondloopt.

Kortom, betaalbaar en degelijk, maar zeker niet zo gedetailleerd en prettig als dat men op internet doet geloven. Waarom Shure haar reputatie op deze manier te koop zet, snap ik niet.

Geschikt voor: openbaar vervoer, buiten, kleine portemonne
Niet geschikt: ontspannen luisteren, alle genres behalve elektronisch/hip-hop/etc